Opiskelija ymmärtää oman sosiaalisen median käytön merkityksen ja mahdollisuudet organisaationsa ja kirjastojen näkökulmasta. Opintokokonaisuuden jälkeen opiskelija kykenee verkostoitumaan ja tekemään sosiaalisen median markkinointia käytännössä, järjestelmällisesti ja systemaattisesti. Opiskelija osaa hyödyntää asiakasymmärrykseen pohjautuen tärkeimpiä sosiaalisen median ympäristöjä ja työkaluja ottaen huomioon organisaation tavoitteet, rajoitteet ja erityispiirteet. 

Kurssin aikana saavutat seuraavat osaamistavoitteet: 

  • Tutustut oman organisaatiosi sosiaalisen median käytön tavoitteisiin, arvioit asiakkaiden tarpeita ja näkökulmia kirjaston tarjoamiin palveluihin. 
  • Harjoittelet suunnittelemaan sosiaalisen median markkinointia omassa organisaatiossasi sekä tekemään sitä käytännössä.  
  • Verkostoidut ja opettelet rakentamaan luottamusta niissä alustoissa, joissa mahdolliset asiakkaat haluavat tulla kontaktoiduiksi.